Blog Post CREEM UNA COOPERATIVA: un projecte motivador

CREEM UNA COOPERATIVA: un projecte motivador
nov.

CREEM UNA COOPERATIVA: un projecte motivador

Els nois i noies de 6è participen, per primera vegada, en el programa de Cultura Emprenedora a l’escola organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Olivella.

El desenvolupament d’aquest programa, que durarà tot el curs, els permetrà vivenciar tot el procés de creació d’una empresa (formació d’una cooperativa, nom de l’empresa, disseny del logotip, tria i elaboració d’un producte, venda del producte en un mercat…).

Els nostres alumnes són els protagonistes i els responsables de tot el procés. Hauran de dialogar respectant el torn de paraula, prendre decisions conjuntes, posar-se d’acord, vèncer les dificultats que aniran sorgint, treballar en equip, assumir responsabilitats, etc.

S’han creat dues cooperatives barrejant els dos grups de sisè. Tot i que el projecte està en una fase inicial, ja han triat els càrrecs de cada empresa i han  fet un taller sobre com dissenyar el logotip i com fer l’etiquetatge.

Els beneficis de l’empresa seran per recuperar la inversió inicial, fer una aportació a una ONG o organització social sense ànim de lucre i per fer una activitat lúdica que triaran tots els socis i sòcies de la cooperativa.

Les mestres creiem que projectes com aquest afavoreixen l’aprenentatge significatiu, permeten treballar de manera globalitzada totes les àrees i fan que l’alumnat estigui motivat i gaudeixi d’allò que està fent.