Blog Post Els mosquits i la transmissió de les malalties emergents

Els mosquits i la transmissió de les malalties emergents
juny

Els mosquits i la transmissió de les malalties emergents

Aquest any els alumnes de Cicle Superior han estat seleccionats per participar al programa “Investiga amb RecerCaixa!” impulsat conjuntament per l’ACUP (Associació Catlana d’Universitats Públiques).

L’activitat pretén introduir als nens i nenes en el món de la ciència i la recerca a través d’un treball d’investigació que ells mateixos hauran de realitzar amb el suport d’un investigador expert en l’àmbit de recerca.

El dimarts 5 de novembre vam anar al CaixaFòrum de Tarragona on Nonito Pagès, l’investigdor que ens ajudarà, va fer la presentació del projecte.

Tots els nens i nenes van prendre molts apunts.  A l’escola els van compartir i reelaborar perquè quedessin recollits en un únic document.

A continuació, van agafar totes les preguntes que li volien fer a l’investigador i amb els apunts editats, va anant comprovant de quines ja tenien resposta.   Un cop localitzada la informació, van descartar de la llista les preguntes que ja tenien respostes. I, per acabar, van fer intercanvi d’informació entre els grups.

01_recercaixa 02_recercaixa

Una vegada formats els grups de treball, cadascú va triar una de les preguntes de les quals no tenien resposta i es van posar a investigar amb l’ajuda dels llibres que li havien demanat a la responsable de la Biblioteca escolar i d’internet.

05_recercaixa

Després d’uns mesos d’investigació el dimecres 28 de maig, junt amb els nens i nenes d’altres escoles que també participaven en aquest programa però fent unes altres investigacions, vam exposar al Cosmocaixa de Barcelona algunes de les nostres recerques, que ens van publicar en un pòster els organitzadors i col·laboradors del programa RecerCaixa.

03_cosmocaixa