Espais 2

Cada setmana els alumnes de 1r, 2n i 3r fan Espais: una sessió d’una hora i mitjà.
Aquests són els espais que estan fent aquest any:

Artista

A l’espai de l’artista es desenvolupen les qualitats artístiques de nens i nens: utilització dels colors, distribució de l’espai, concepció estètica, combinació lletres-dibuixos, coneixement de l’entorn…
Paral·lelament es treballa la creativitat, l’autonomia, la valoració del treball dels altres, el treball en grup…
Algunes de les activitats es basen en baixar al pati i agafar fulles caigudes dels arbres per construir obres d’art personals combinant-les amb colors de diferents tipus.

Rodajoc

En aquest espai donem a conèixer tot un ventall de jocs de diferents parts del món que, al mateix temps, ens permeten treballar les habilitats i destreses bàsiques. Afavorim les relacions personals entre els nens i nenes d’altres classes i fomentem l’interès i el respecte per l’entorn i el material utilitzat, així com les normes de cada joc.

 Jocs de pensar

És un espai on es pretén que els infants desenvolupin el seu pensament i les seves habilitats mitjançant diversos tipus de jocs matemàtics.
Alguns són jocs de sempre (com el Rummi, l’Uno o el dòmino triangular) i d’altres són jocs més nous (com el Chocolate fix, el Rushhour o el Speed Cubs).
S’han ofert propostes diferents buscant tant la interrelació entre alumnes de diferents grups com el gust pels jocs de taula.
Durant les quatre sessions s’han presentat diversos jocs i s’ha intentat que tot el grup els conegués i hi dediqués una estona a jugar-hi. A partir d’aquí tothom ha pogut decidir quin joc els agradava més o menys i seguir experimentant i jugant.

Construccions

En aquest espai manipulem diferents objectes i materials, per a experimentar i crear i així ajudar a desenvolupar la capacitat de concentració, la creativitat i l’estructuració del pensament individual i col·lectiu.
Utilitzem el Kapla, els Magnets, Lego i fustes de diferents mides on els infants aprofundeixen en les seves creacions i desenvolupen la seva imaginació amb el treball inconscient de la geometria.
Al llarg d’aquestes 4 sessions els alumnes han creat els seus propis projectes o els projectes col·lectius tenint en compte que l’arquitectura i les construccions formen part de les nostres vides i de la nostra imaginació.

Robotica

A l’Espai de Robòtica s’aprèn a programar les Bee-bots (abelles).
 Les Beebots són uns robots que serveixen per a treballar el pensament analític, la previsió de la seqüència d’ordres, la distribució de l’espai… A l’esquena hi tenen uns botons que estan pensats per programar-les i fer-les avançar per unes catifes que els fan de circuit.

Experimentació

“El niño que tiene libertad y oportunidad de manipular y usar sus manos en una forma lógica, con consecuencias y usando elementos reales, desarrolla una fuerte personalidad”. Maria Montessori
En aquest espai tenim l’oportunitat de sentir, tocar, veure…. diferents materials.
A l’espai de l’hort aquestes setmanes s`han plantat patates, sortiran? Per plantar-les han estat tallades per la meitat.
També es fan petits experiments; en aquest cas com es transporta la saba bruta per les plantes.
L’aigua dona moltes oportunitats d’aprendre; fer bombolles de diferents mides…

Expressem

En l’espai expressem els infants jugant, jugant descobreixen que el cos i la veu són dues eines essencials de comunicació que tenim les persones. Aquestes ens serveixen per exterioritzar els sentiments i les emocions a través del moviment, la dansa, la mímica, el teatre…
Aquest és l’espai adequat per desenvolupar la imaginació i la creativitat dels infants afavorint l’expressió oral i el llenguatge simbòlic verbal i corporal.
Emoció, diversió, escolta, atenció, relaxació… estan presents en l’espai expressem.