Espais 3

Una tarda a la setmana   tots els alumnes de 4t, 5è i 6è en grups de 12 a 15 alumnes dels diferents nivells treballen junts . Cada agrupament té una durada de 4 sessions d’una hora i mitja.
Aquests són els espais que estan fent actualment:

Artista

L’objectiu d’aquest espai és que els nois i les noies gaudeixin fent d’artistes i elaborant produccions creatives i originals.
En la primera sessió han de dissenyar un petit projecte sobre el volen realitzar, amb quin material i amb quins companys/es ho volen fer. A l’aula disposen, d’una banda, de llibres de manualitats i d’ordinadors per inspirar-se en l’elaboració de les seves creacions i, de l’altra, de material divers. En les següents sessions hauran de construir allò que han dissenyat i intentar resoldre els problemes que vagin sorgint en tot el procés.

Entorn

L’objectiu d’aquest espai és fer que els alumnes observin el seu entorn natural més proper. Es fan dues sortides, una per localitzar i fotografiar les imatges de la gimcana fotogràfica i una altra per fer fotos per preparar la gimcana del proper torn.
La sessió 2 i 4 es fan a l’aula, es treballa amb les imatges que han fet en les sessions de sortida.

English is fun

L’espai English is fun està pensat per a que els nens i nenes puguin utilitzar la llengua anglesa en un espai de joc i entreteniment.
Al llarg de les sessions disposen de diferents recursos com ara jocs de taula, instruccions per a crear figures d’origami, diferents clapping games i lletres de cançons en anglès.
Els jocs en anglès són una manera d’involucrar als infants en diferents contextos d’aprenentatge.

Scratch

Amb Scratch es poden programar històries, jocs i animacions, per compartir amb altres a la comunitat en línia o desar-les a l’ordinador.

Tot programant de manera sistemàtica, Scratch fomenta la creativitat i el treball col·laboratiu.

Seguint les pautes els nens i les nens s’introdueix en el  món de la programació, amb la idea que aconsegueixin crear un joc propi.

Experimentació

L’experimentació és una activitat en la qual els nens i nenes exploren a partir de la manipulació amb materials. Estructuren la ment mitjançant la informació que reben. Per portar a terme les activitats, els infants exploren i manipulen el material lliurement, tot treballant diferents conceptes científics.
És interessant veure com els alumnes creen les seves pròpies hipòtesis fent-se preguntes com: Què és ? Què puc fer ? Per a què serveix ? Què passarà? Què aconseguiré?…

Expressió corporal – Teatre

L’ objectiu d ‘aquest espai és conèixer i reconèixer les diferents oportunitats  que ens ofereix el nostre cos.

A través de l‘expressió corporal (els gestos, la posició del nostre cos) es pot comunicar i transmetre informació als altres sense  haver de parlar.

S’ha treballat  l’ expressió a partir de les diferents emocions que ens envolten el nostre  dia a dia, l’ alegria, la por, la tristesa, la sorpresa, el fàstic, etc.

Per finalitzar  l’espai i donar –li un tancament s’ha creat una història lliure on intervenen una triada d’emocions. A través del teatre es mostrarà aquesta història per tal d’identificar el fil i les emocions triades.