Espais 3

Una tarda a la setmana   tots els alumnes de 4t, 5è i 6è en grups de 12 a 15 alumnes dels diferents nivells treballen junts . Cada agrupament té una durada de 4 sessions d’una hora i mitja.
Aquests són els espais que estan fent actualment:

Artista

L’ objectiu d’ aquest espai és que a partir de l´observació d´obres pictòriques d’autors abstractes i realistes, els nens i nenes puguin crear la seva pròpia obra pictòrica. Amb els materials plàstics que disposem a l’aula (ceres, pintures, plastidecors, retoladors…) i altres utensilis com regles, compassos, etc… fan el seu quadre de manera creativa. El més important és la creativitat i saber distingir què és una pintura abstracta d´una realista per poder fer produccions dels dos estils.

Entorn

L’objectiu d’aquest espai és fer que els alumnes observin el seu entorn natural més proper. Es fan dues sortides, una per localitzar i fotografiar les imatges de la gimcana fotogràfica i una altra per fer fotos per preparar la gimcana del proper torn.

La sessió 2 i 4 es fan a l’aula, es treballa amb les imatges que han fet en les sessions de sortida.

English is fun

L’espai English is fun està pensat per a que els nens i nenes puguin utilitzar la llengua anglesa en un espai de joc i entreteniment. És per això que s’han dedicat dues sessions a jugar a jocs de taula com Who What Where, Scattergories, What am I? o Twister. Una altra de les sessions s’ha dedicat al cinema i s’ha vist una pel·lícula en anglès que després han valorat i comentat. Finalment s’ha fet una última sessió en la qual els nens i nenes s’ho han passat d’allò més bé cantant les seves cançons preferides.

Scratch

Amb Scratch es poden programar històries, jocs i animacions, per compartir amb altres a la comunitat en línia o desar-les a l’ordinador.

Tot programant de manera sistemàtica, Scratch fomenta la creativitat i el treball col·laboratiu.

Seguint les pautes els nens i les nens s’introdueix en el  món de la programació, amb la idea que aconsegueixin crear un joc propi.

Experimentació

L’experimentació és una activitat en la qual els nens i nenes exploren a partir de la  manipulació amb materials. Estructuren la ment mitjançant la informació que reben. Per portar a terme les activitats, els infants exploren i manipulen el material lliurement, tot treballant diferents conceptes científics.
A la 1a sessió es treballa la pressió atmosfèrica amb una simple ampolla de vidre i un ou.
A la 2a sessió es fa la dissecció d’un peix per tal d’observar i investigar com són per dins.
A la 3a sessió s’esbrina què és la tensió superficial dels líquids.
És interessant veure com els alumnes creen les seves pròpies hipòtesis fent-se preguntes com: Què és ? Què puc fer ? Per a què serveix ? Què passarà? Què aconseguiré?…

Expressió corporal – Teatre

L’ objectiu d ‘aquest espai és conèixer i reconèixer les diferents oportunitats  que ens ofereix el nostre cos.

A través de l‘expressió corporal (els gestos, la posició del nostre cos) es pot comunicar i transmetre informació als altres sense  haver de parlar.

S’ha treballat  l’ expressió a partir de les diferents emocions que ens envolten el nostre  dia a dia, l’ alegria, la por, la tristesa, la sorpresa, el fàstic, etc.

Per finalitzar  l’espai i donar –li un tancament s’ha creat una història lliure on intervenen una triada d’emocions. A través del teatre es mostrarà aquesta història per tal d’identificar el fil i les emocions triades.