Espais 3

Una tarda a la setmana   tots els alumnes de 4t, 5è i 6è en grups de 12 a 15 alumnes dels diferents nivells treballen junts . Cada agrupament té una durada de 4 sessions d’una hora i mitja.
Aquests són els espais que estan fent actualment:

Artista

L’objectiu d’aquest espai és que els nois i les noies gaudeixin fent d’artistes i elaborant produccions creatives i originals.
En la primera sessió han de dissenyar un petit projecte sobre el volen realitzar, amb quin material i amb quins companys/es ho volen fer. A l’aula disposen, d’una banda, de llibres de manualitats i d’ordinadors per inspirar-se en l’elaboració de les seves creacions i, de l’altra, de material divers. En les següents sessions hauran de construir allò que han dissenyat i intentar resoldre els problemes que vagin sorgint en tot el procés.

Entorn

L’objectiu d’aquest espai és fer que els alumnes observin el seu entorn natural més proper. Es fan dues sortides, una per localitzar i fotografiar les imatges de la gimcana fotogràfica i una altra per fer fotos per preparar la gimcana del proper torn.
La sessió 2 i 4 es fan a l’aula, es treballa amb les imatges que han fet en les sessions de sortida.

English is fun

L’espai English is fun està pensat per a que els nens i nenes puguin utilitzar la llengua anglesa en un espai de joc i entreteniment.
Al llarg de les sessions disposen de diferents recursos com ara jocs de taula, instruccions per a crear figures d’origami, diferents clapping games i lletres de cançons en anglès.
Els jocs en anglès són una manera d’involucrar als infants en diferents contextos d’aprenentatge.

Experimentació

L’experimentació és una activitat en la qual els nens i nenes exploren a partir de la manipulació amb materials. Estructuren la ment mitjançant la informació que reben. Per portar a terme les activitats, els infants exploren i manipulen el material lliurement, tot treballant diferents conceptes científics.
És interessant veure com els alumnes creen les seves pròpies hipòtesis fent-se preguntes com: Què és ? Què puc fer ? Per a què serveix ? Què passarà? Què aconseguiré?…

Mou-te

En aquest espai utilitzem el cos per manifestar-nos amb el ritme. Juguem amb el cos i l’espai a través de la percussió. Perdem la por escènica i potenciem l’autoestima, treballant la creativitat.
Realitzem ritmes musicals amb material quotidià.

Orquestra

El conjunt instrumental té com a finalitat la participació de tot l’alumnat per mitjà de les diferents formacions. Afavorim la integració amb la pràctica instrumental col·lectiva.
Al llarg d’aquestes quatre sessions hem treballat diferents peces. L’última sessió hem pogut tornar a interpretar cadascuna d’elles i enregistrar-les.

escola el morsell spais 03_orquestra

Arquitectura i tecnologia

En aquest espai apropem de nou l’arquitectura als infants més grans del centre. L’arquitectura ens convida a trobar la creativitat de les línies, les formes, els volums i els materials dels edificis més propers que ens envolten.
Amb la creació de plànols, els infants s’apropen al treball quotidià dels arquitectes i aquí incorporem l’ús de les noves tecnologies per fer dissenys en 3D amb l’assessorament d’experts.

escola el morsell spais arquitectura