Blog Post PROPOSTA D’ACTIVITATS: UNA ALTRA MANERA DE FER ELS DEURES

gen.

PROPOSTA D’ACTIVITATS: UNA ALTRA MANERA DE FER ELS DEURES

Aquest curs a l’Escola s’ha introduït a Cicle Inicial una nova activitat que substitueix els deures. Es tracta d’oferir una sèrie de propostes didàctiques obertes de totes les àrees curriculars que els alumnes poden realitzar durant una setmana. El resultat del què han fet s’escriu en una llibreta.
  D’aquesta manera els nens i nenes viuen el tema dels deures com una activitat divertida on poden triar l’activitat o activitats que volen fer al llarg de la setmana. Cada dilluns a la rotllana es produeix un intercanvi  de tot allò que s’ha fet.
  L’objectiu d’aquesta activitat és que l’alumnat no percebi els deures com una obligació sinó com una oportunitat de compartir experiències i aprenentatges amb la família. Per altra banda es tracta de fer conèixer a les famílies que mitjançant activitats lúdiques es reforcen els continguts curriculars que es treballen a l’aula.
  Un cop finalitzat el primer trimestre, els mestres de Cicle Inicial valoren positivament aquesta proposta i l’alumnat també. Aquí teniu un petit vídeo del què responen els nens i nenes de primer a la pregunta: “Què són per a tu els deures?” [/p]
  1. Felicitats per l’iniciativa ells saben que tenen una responsabilitat, però sense pressió.