Blog Post APRENEM AL BOSC

APRENEM AL BOSC
des.

APRENEM AL BOSC

El nostre BOSC, és un lloc meravellós per aprendre! La nostra escola gaudeix d’un entorn privilegiat, l’aprofitament dels espais exteriors i del contacte amb la natura forma part dels objectius estratègics de la nostra escola. Poder tenir un contacte tan directe amb la naturalesa ajuda els infants a conèixer i entendre molt millor les característiques i peculiaritats de tot el que ens envolta d’una manera lúdica, vivencial i motivadora.

A les sortides al bosc: busquem cargols, recollim pedres i les mesurem. Trobem i observem fulles, flors, mil formes i tota la varietat de colors i textures. Coneixem altres formes de vida, el món de les plantes i dels animals, i els elements de la terra, l’aire, el foc i l’aigua. Amb les pinyes que hem recollit aquests dies hem fet una classificació segons l’animal que se l’ha menjat: esquirols, ratolins de camp o lirons, i ocells. Hem gaudit molt amb aquesta activitat!

Però sobretot respectem, estimem la natura i aprenem d’ella entre tots i totes.

“La Naturalesa és l’ambient més adequat a la normal evolució del nen/a, assegurant el dret que té a l’aire pur, a la llum del sol, l’aigua, a l’exercici físic i a la llibertat i alegria. És per tant necessari aproximar l’infant  al medi natural que li és propi tot el possible, als espais lliures, jardins i terrenys de cultiu” (Rosa Sensat, 1920)