Blog Post EL TREBALL DE L’EXPRESSIÓ ORAL A PARTIR DE LES CONFERÈNCIES.

EL TREBALL DE L’EXPRESSIÓ ORAL A PARTIR DE LES CONFERÈNCIES.

EL TREBALL DE L’EXPRESSIÓ ORAL A PARTIR DE LES CONFERÈNCIES.

La capacitat de comunicar és de gran importància al llarg de la nostra vida i per això creiem que l’escola es converteix en el lloc idoni per a posar-ho en pràctica.

És per aquest motiu que es procura fomentar qualsevol situació de comunicació on els infants s’expressen verbalment, ja sigui en el seu dia a dia a través de compartir experiències, emocions, o idees de manera espontània; o a partir d’activitats com assemblees, tertúlies, “cuentacuentos” o conferències, entre d’altres.

La conferència és una activitat d’expressió oral que es duu a terme en els grups de mitjans i grans, pensada per a que els alumnes comparteixin amb els seus iguals, els propis interessos, allò que han investigat i els aprenentatges que han adquirit sobre un tema de lliure elecció.

És també una oportunitat per a compartir amb la família una activitat de conversa, recerca, preparació, i d’acompanyament en l’exposició oral.

Aquest acompanyament ajuda a fer créixer la seguretat i confiança en el propi infant.

Aquest curs, com a novetat, s’ha fet coincidir aquesta activitat dins l’horari dels grups del mateix nivell, de manera que cada alumne pot  triar assistir com a oient en una de les dues conferències, segons els seus interessos. D’aquesta manera, també pren molta importància el paper de l’oient, que ha de procurar escoltar amb atenció, donar la seva opinió sense fer judicis i fer preguntes interessants…

Les imatges mostren com els nens i les nenes de l’Espígol i del Margalló (7 anys) realitzen la seva conferència.

“Un dels principals objectius de l’educació ha de ser

ampliar les finestres per les que veiem el món”

Arnold Glasow

1. Moltes Gracies per esta gran labor, pels nostres fills i filles.