Espais 1

Els infants de 3 anys, 4 anys i 5 anys participen cada dimarts, dimecres i dijous a les sessions d’espais. Aquest curs, s’han organitzat sis grups d’infants que durant dues setmanes van descobrint les diferents propostes que s’ofereixen a cada espai. Els espais que es proposen són: artista, construccions, experiments, joc simbòlic, ecoespai i música.

Artista

Aquest espai està destinat a que els infants s’expressin a través de diverses tècniques plàstiques, utilitzant elements com la pintura, el fang, els papers,… amb l’objectiu d’experimentar amb ells i crear lliurement, fugint d’estereotips.
La importància no es troba tant en el producte final sinó en el procés compartit que s’ha viscut en fer-ho, tant si es treballa individualment com en grup, fent una creació col·lectiva.

Ecoespai

És un espai on els infants entren en contacte amb la naturalesa més propera a l’escola. En aquest espai es proposen activitats relacionades amb el medi natural afavorint actituds responsables i respectuoses amb l’entorn.

L’interès que tenen els nens i les nenes per descobrir el món dona peu a que es facin preguntes, es formulin hipòtesis i expressin les seves emocions i sentiments compartint-les amb els altres.

Quan sortim a l’hort les tasques s’organitzen segons la necessitat del moment i els interessos dels infants: treure herbes, plantar verdures, flors i plantes aromàtiques segons l’estació de l’any o buscar els animals que habiten l’hort mentre gaudeixen d’una estona a l’aire lliure.

A l’aula treballem altres propostes relacionades com la reducció de residus, el reciclatge i la reutilització de materials.

Experimentació

Els nens i nenes d’Educació Infantil aprenen i s’organitzen per tal de poder experimentar i anar adquirint  aprenentatges. La mestra utilitza aquesta experimentació a partir dels seus interessos  i autonomia per anar introduint el mètode científic: observar atentament, plantejar qüestions, començar a formular hipòtesis ( que passarà si …), identificar variables, expressar i començar a interpretar els resultats.

A l’aula d’experimentació, els infants poden observar, manipular i experimentar amb diferents materials ( sorra, aigua, llum, imants, globus, arròs, sal, sucre, oli, vinagre…), estris (canyes, embuts… ), recipients, aparells (balança, lupes…), per descobrir quines possibilitats ofereixen. També  poden observar  i  tenir cura d’animals propers com els cargols de terra i els insectes pal.

Construccions

És un espai on els infants poden desenvolupar la seva capacitat creativa. Si el joc és atractiu dóna peu a jugar  amb altres infants  provocant la convivència , això fa que hagin d’arribar a acords i treballar en equip.

Hi ha peces de diferents formes geomètriques, grandàries, colors… que l’ajuden no només a crear cases, torres, castells…sinó també a adquirir un gran nombre de conceptes matemàtics també quan arriba el moment de recollir: classificar, ordenar, omplir, buidar…

S’inicien en l’arquitectura, col·locant peces perquè no caiguin, fent sostres, portes i pisos sense que es desequilibrin les bases.

Aprenem tot jugant!

Música

Des de ben petits els infants senten atracció per la música, per escoltar-la i sobretot per interpretar-la ells mateixos.

A l’espai de Música es gaudeix de les cançons, i danses com “Vine a ballar amb mi”, “Si tu vols divertir”, “L’elefant Joan i la girafa Marta” i “Fruita seca” i altres cançons relacionades amb l’època de l’any.

Es treballen les qualitats del so: durada (llarg i curt); intensitat (fort i fluix); altura (agut  i greu); timbre (metall, fusta, membrana), la pulsació i l’ expressió corporal amb els instruments, el propi cos i les cançons.

Els nens viuen les emocions que transmet la música cantant, ballant, expressant amb el cos i tocant els instruments.