Espais 2

Cada setmana els alumnes de 1r, 2n i 3r fan Espais: una sessió d’una hora i mitjà.
Aquests són els espais que estan fent aquest any:

Artista

A l’espai de l’artista es desenvolupen les qualitats artístiques de nens i nens: utilització dels colors, distribució de l’espai, concepció estètica, combinació lletres-dibuixos, coneixement de l’entorn…

Paral·lelament es treballa la creativitat, l’autonomia, la valoració del treball dels altres, el treball en grup…

Algunes de les activitats es basen en baixar al pati i agafar fulles caigudes dels arbres per construir obres d’art personals combinant-les amb colors de diferents tipus.

Rodajoc

En aquest espai  donem a conèixer tot un ventall de jocs de diferents parts del món que, al mateix temps, ens permeten treballar les habilitats i destreses bàsiques. Afavorim les relacions personals entre els nens i nenes d’altres classes i fomentem l’interès i el respecte per l’entorn i el material utilitzat, així com les normes de cada joc.

Ecoespai

És un espai on els infants entren en contacte amb la naturalesa més propera a l’escola. En aquest espai es proposen activitats relacionades amb el medi natural afavorint actituds responsables i respectuoses amb l’entorn.

L’interès que tenen els nens i les nenes per descobrir el món dona peu a que es facin preguntes, es formulin hipòtesis i expressin les seves emocions i sentiments compartint-les amb els altres.

Quan sortim a l’hort les tasques s’organitzen segons la necessitat del moment i els interessos dels infants: treure herbes, plantar verdures, flors i plantes aromàtiques segons l’estació de l’any o buscar els animals que habiten l’hort mentre gaudeixen d’una estona a l’aire lliure.

A l’aula treballem altres propostes relacionades com la reducció de residus, el reciclatge i la reutilització de materials.

Construccions

En aquest espai manipulem diferents objectes i materials, per a experimentar i crear i  així ajudar a desenvolupar la capacitat de concentració, la creativitat i l’estructuració del pensament individual i col·lectiu.

Utilitzem el Kapla, els Magnets, Lego i fustes de diferents mides on els infants aprofundeixen en les seves creacions i desenvolupen la seva imaginació amb el treball inconscient de la geometria.

Al llarg d’aquestes 4 sessions els alumnes han creat els seus propis projectes o els projectes col·lectius tenint en compte que l’arquitectura i les construccions formen part de les nostres vides i de la nostra imaginació.

Robotica

A l’espai de Robòtica s’aprèn a programar les Bee-bots (abelles).

Les Beebots són uns robots que serveixen per a treballar el pensament analític, la previsió de la seqüència d’ordres, la distribució de l’espai…  A l’esquena hi tenen uns botons que estan pensats per programar-les i fer-les avançar per unes catifes que els fan de circuit.

Experimentació

“El niño que tiene libertad y oportunidad de manipular y usar sus manos en una forma lógica, con consecuencias y usando elementos reales, desarrolla una fuerte personalidad”. Maria Montessori

Els infants investiguen, analitzen, experimenten, descobreixen, fan hipòtesis, creen, comuniquen, raonen, intueixen, relacionen… s’inicien en el món científic.

A l’espai d’experimentació observem fenòmens, generem hipòtesis i les verifiquem o refutem, i així, els infants van construint el seu pensament.

Gaudint dels fenòmens que ens envolten, aprenen i entenen el perquè.

Es fan petits experiments amb tinta invisible, electricitat, pintura, sabó, espaguetis, aigua…