Blog Post INTERCANVI CULTURAL AMB MÈXIC

INTERCANVI CULTURAL AMB MÈXIC
Des

INTERCANVI CULTURAL AMB MÈXIC

El passat dia 11 de desembre els nens i les nenes de 1r van poder conversar per videoconferència amb alumnes d’una escola de Mèxic.

Les noves tecnologies ens ofereixen milers de possibilitats educatives a les aules i en aquest cas, fan fer ús del programa Skype, una webcam, un micròfon i una pantalla per a projectar la imatge enviada des de Mèxic.

Però… potser caldria explicar com va sorgir aquesta idea i en base a què.

Per a tancar el trimestre, a l’escola se celebra el concert d’hivern i sempre es tria un tema principal, enguany les músiques del món. A cada curs se li adjudicava un país i llavors aprenien la cançó que cantarien al concert i , a més a més, calia investigar sobre altres aspectes com ara festes, costums, menjars tradicionals, etc…

Les tutores de 1r es van posar en contacte amb una mestra catalana que està treballant a una escola de Palenque, Mèxic que es diu El Escriba. Ella va ser la que els va connectar amb uns alumnes de 5 anys. La conversa va ser molt emotiva, en la que els nens i nenes van poder preguntar en primera persona aquells aspectes que volien saber sobre la seva cultura.

Calia tenir en compte la diferència horària, ja que quan aquí els nostres nens i nenes es preparen per sortir de l’escola a les 16.30h, els d’allà tot just van arribant a l’escola a pel matí a les 9h. Cal agrair que els alumnes de Palenque fessin l’esforç d’anar una estoneta abans a l’escola per a poder coincidir en el temps i poder tenir prou espai per a poder parlar sobre tots els temes.

També ells van voler conèixer coses sobre la cultura i tradicions catalanes i el lloc on viuen, és a dir, que es va convertir en un intercanvi cultural en tota regla.

Algunes de les preguntes que van voler fer els nens i nenes del primer curs van ser:

– Quants anys teniu?

– En quina estació de l’any esteu?

– Celebreu la festa de Nadal? Com ho feu?

– Quins menjars tradicionals feu per aquestes dates?

Tota la conversa es va haver de fer en castellà, òbviament.

Després d’aquestes intervencions els nens i nenes del Morsell els hi van cantar la cançó de “La bamba” tradicional mexicana, i els mexicans van cantar una nadala tradicional que cantarien en el seu concert per a les famílies.

IMG_4305_30943x10257 IMG_4295_30943x10257
  1. ESter Anglada Says:
    Desembre 22, 2014 at 10:12 am

Una iniciativa fantàstica que va agradar molt al meu fill. Amb aquestes activitats aprenen significativament valors i coneixements que segur que recorden tota la vida! Enhorabona!