Blog Post La literatura infantil com a eina d’aprenentatge en llengua anglesa

La literatura infantil com a eina d’aprenentatge en llengua anglesa
Jun

20

2019

La literatura infantil com a eina d’aprenentatge en llengua anglesa

Explicar contes és un recurs molt utilitzat en l’aprenentatge de la llengua anglesa que ens permet assolir molts objectius entre els quals està l’aprenentatge de pròpia  llengua.

Els motius i beneficis d’aquesta pràctica ja han estat analitzats en diferents estudis que determinen  aspectes rellevants com:

  • El caràcter lúdic del conte i les possibles activitats posteriors, que motiven a l’infant a introduir-se en la llengua i la cultura estrangeres.

  • Els factors afectius dels contes, que possibiliten la identificació de l’infant amb la història i estimulen la interiorització de la llengua.

  • L’entrenament en diferents estratègies per a la comprensió oral.

  • L’adquisició, de forma natural, de nou vocabulari, expressions lingüístiques i estructures gramaticals que apareixen al llarg del conte.

És per tot això que a l’aula de llengua anglesa fomentem molt la narració de contes de diferent tipologia.  Alguns dels contes que treballem són:

The dot és un conte que treballa aspectes com la creativitat, l’autoestima i la confiança en un mateix a través d’una senzilla història.

Going places, seguint la línia de Peter Reynolds,  trobem aspectes com les diferents possibilitats creatives  dels infants davant d’una mateixa situació.

What do you do with a problem?  és un conte que treballa la reflexió  i com el protagonista fa front a un problema a partir de diferents possibilitats.

The day the crayons quit és una història que planteja importants preguntes per reflexionar aspectes com la expressió dels propis sentiments i les emocions d’una manera realment divertida.

Stick and Stone és una bonica història pensada per treballar el concepte d’amistat amb els més petits a partir de curiosos personatges i situacions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *