Blog Post QUÈ ENS TRANSMETEN LES AUDICIONS?

QUÈ ENS TRANSMETEN LES AUDICIONS?
abr.

QUÈ ENS TRANSMETEN LES AUDICIONS?

Aquesta setmana els i les alumnes de 8 i 9 anys han treballat de manera activa i vivencial diferents audicions.

Atès que generalment estem immersos en tants sons, a vegades, resulta difícil diferenciar i escoltar amb atenció les característiques d’allò que escoltem. Des de l’escola, amb les audicions, treballem aquest “despertar” dels sons.

L’audició ens ajuda a desenvolupar la capacitat d’atenció i escolta activa, fet que facilita la comprensió de la música, estimula la pròpia musicalitat i aflora la capacitat de relació, interpretació, comparació i construcció de la música.

Aturar-se i escoltar són eines absolutament necessàries a l’educació en tots els àmbits i la música és una eina important per aquest aprenentatge.

Els infants van ser protagonistes actius davant aquestes audicions:

• Rondeau from Abdelazer Suite – Henry Purcell
  • Wow – Thomas Newman (De la pel·lícula Buscando a Nemo)
  • Les Jours Tristes – Yann Tiersen

A la primera sessió, van expressar de manera grupal, a partir de les arts plàstiques, les sensacions i emocions que els hi transmetien les diferents obres.

La segona sessió la vam dedicar a donar veu a les seves emocions i van poder explicar als seus companys i companyes què van sentir amb les diferents peces musicals i com ho havien expressat de manera plàstica. I finalment, vam poder comparar les tres audicions treballades.

Els i les alumnes van demostrar una gran capacitat per deixar-se anar, per submergir-se en la música i participar d’allò que els ajuda a expressar-se i, el que per nosaltres és més important, van gaudir molt de la pràctica d’escoltar música d’una manera ben diferent!!